0  |  0

نخستين "رویداد پرش" با رويكرد گردشگري در شيراز برگزار مي‌شود

نخستين "رویداد پرش" با رويكرد گردشگري در شيراز برگزار مي‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه فارس، دكترحبيب شريف دوشنبه 4 آبان در يك كنفرانس خبري مكان برگزاري اين رويداد را ساختمان شماره يك دانشكده علوم دانشگاه شيراز اعلام كرد.

وی اين نويد را مي‌دهد كه نخستين رويداد كارآفريني پرش، با ساير رويدادهاي برگزار شده در ديگر حوزه‌ها، متفاوت خواهد بود.

او گفت: رویدادهای خارجی براساس فرهنگ ساير كشورها طراحی شده، حال آنكه در ایران خلاء بزرگی در حوزه مهارت‌های کسب و کار وجود دارد و افرادی که وارد دانشگاه می‌شوند، مهارت لازم را در رشته تحصيلي كسب نمي‌كنند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان فارس برگزاری رویداد پرش را يك اقدام ضروري با هدف پوشش دادن ضعف‌هاي موجود در حوزه گردشگري و انتقال مهارت‌هاي لازم دانست و مدعي شد كه اين اقدام تنها رويداد طراحي شده بومي در ايران و استان فارس مبتكر آن است.

به گفته شریف، مهمترین خلاء مهارتی، تعریف نامناسب از مسئله موجود و نداشتن مهارت‌های تیم‎سازی و کار تیمی و نوآوری است. وی همچنین با اشاره به اینکه ایران به لحاظ خلاقیت رتبه 62 و به لحاظ نوآوری رتبه 132 دنیا را به خود اختصاص داده است، گفت: متاسفانه دانشگاه‌های ايران، سنتی و کارمند پرور است و دانشجوی کارآفرین پرورش نمی‌دهند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان فارس با تاکید بر ترویج تمام فرآیندهای تبدیل ایده به ثروت، گفت: همه دست‌اندرکاران باید این استراتژی را در دستور کار قرار دهند.

شریف با اشاره به اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دو سال اخیر حمایت‌های زیادی داشته است، اضافه کرد: رسانه‌ها هم باید در راستاي ترویج فرهنگ کارآفرینی تلاش کنند.

وی با یادآوری اینکه ايران به لحاظ برخورداری از ظرفیت‌های طبیعی و میراثی بالاترین رتبه را در خاور میانه دارد، تصریح کرد: دنیا در سال 2013 بالغ بر سه و نیم میلیارد دلار از محل گردشگري درآمد كسب كرده كه سهم ايران از اين ميزان كمتر از نيم درصد بوده است.

شريف با تاکید بر اینکه ایده‌های ناب و خلاق در زمینه صنایع دستی و گردشگری باید شناسایی شوند، از برگزاری چهار استارت آپ تا پایان امسال خبر داد.

رئيس بنياد نخبگان استان فارس گفت: برگزاری رویداد پرش در حوزه گردشگری اولین استارت‌آپ است و رويداد بعديITMC  و تجهیزات پزشکی است كه 27 تا 30 آبان برگزار مي‌شود.

به گفته شريف رويداد حمل و نقل و لجستيك انتهاي دي‌ماه و انرژي‌هاي نو، اسفند ماه در شيراز برگزار مي‌شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com